Vilket förfärlig slitgöra kvinnor var hänvisade till för bara 80-100 år sedan. Värst hade nog buteljsköljerskan. Blödande av ständiga småsår från trasiga flaskor.
Som kuriosa kan nämnas att Anders Zorns mamma var sköljerska.
Som kuriosa kan nämnas att Anders Zorns mamma var sköljerska.
-------------FLYGVÄRDINNEUNIFORMER-----------
UTRIKESBLOGGEN
----------&---------
ÖSK, aktiebolag!?
Men betala för polisbevakning vill man inte. Då är man en vanlig liten klubb.
En liten strävsam sportförening. Mycket ideell.
Slipper dom betala blir det ju prejudicerande.
Då kan alla aktiebolag begära gratis polisskydd. Bra för styrelsen i Vattenfall AB, på dess möten. För där borde det ligga smockor i luften. Säkert stryker det kring någon lönnmördare från svenska regeringen.
----------&---------
ÖSK, aktiebolag!?
Men betala för polisbevakning vill man inte. Då är man en vanlig liten klubb.
En liten strävsam sportförening. Mycket ideell.
Slipper dom betala blir det ju prejudicerande.
Då kan alla aktiebolag begära gratis polisskydd. Bra för styrelsen i Vattenfall AB, på dess möten. För där borde det ligga smockor i luften. Säkert stryker det kring någon lönnmördare från svenska regeringen.
---------------VOLVO I KINA---------------
Det kinesiska bilmärket Geely som köpte Volvo i fjol är allt annat än status. Bilarna ses i bästa fall som billiga och folkliga, i sämsta fall som rent farliga.
Det finns ett otäckt klipp på YouTube som visar hur en Geelybil fullständigt mosas i den europeiska säkerhetsorganisationen Euro Ncaps krocktest. Det märket är nu ägare av Volvo, vars ledning tycker sig göra världens säkraste bil.
–Många kinesiska företag som köper utländska bolag påminner om Geely. Tyvärr. Det vill säga de saknar finansiell styrka, erfarenhet av stora förvärv och starkt varumärke, säger Frank Xu.
–Det gör att jag är ganska nyfiken på hur den här affären ska utvecklas. Särskilt när man tänker på att Ford inte lyckades göra Volvo till någon succé, trots all sin erfarenhet.
L Ä N K på detta
Det kinesiska bilmärket Geely som köpte Volvo i fjol är allt annat än status. Bilarna ses i bästa fall som billiga och folkliga, i sämsta fall som rent farliga.
Det finns ett otäckt klipp på YouTube som visar hur en Geelybil fullständigt mosas i den europeiska säkerhetsorganisationen Euro Ncaps krocktest. Det märket är nu ägare av Volvo, vars ledning tycker sig göra världens säkraste bil.
–Många kinesiska företag som köper utländska bolag påminner om Geely. Tyvärr. Det vill säga de saknar finansiell styrka, erfarenhet av stora förvärv och starkt varumärke, säger Frank Xu.
–Det gör att jag är ganska nyfiken på hur den här affären ska utvecklas. Särskilt när man tänker på att Ford inte lyckades göra Volvo till någon succé, trots all sin erfarenhet.
L Ä N K på detta