HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, december 06, 2010

Nu när allt är vitt tillåter jag mig påminna om
GOETHES FÄRGLÄRA
Sänder med en sak från Stadsparken. Ett visst lugn i denna, eller hur?
Det röda säger "titta hit" och det gröna svarar "det är lugnt här".
-----------------------------------

Det har kommit en våg av positivt tänkande i psykologin numera. Och självhjälpsböcker/artiklar
har droppats oss som fallfrukter de sista åren. Jag slår ett slag för pessimismen. Och tar även radion till hjälp genom
SR Minnen
Vilken härligt nostalgisk sida. Och med en viss gammeldags stil!
Varför inte börja med "Om vintern ......"
-----------------------
Förra måndagen skrev jag om Alfa Laval,
i fredags kom denna stora artikel på samma tema.
-----------&----------
Björn Kjos, en imponerande man. Själv flyger jag alltid med N.
De tre senaste var Rom, Warszawa och Geneve. Det har fungerat utmärkt.
--------------------
En svensk hjälte i det mera ovanliga slaget.
Heder åt honom och t ex Björn och Benny som stannar och betalar skatt
-------------------
Här blir det otäckt, varning.
Något mindre dramatiskt här.
(Det påminner mig om fina damen som sa :" Våran son skulle egentligen bli läkare
men tålde inte att se blod. Så han fick bli officer i stället".

Här måste ni kunna se blod!
-----------&&&----------
För några kronor kom jag över denna läckerbit på Myrorna.
Lägg märke till det relativt höga priset 1989. Don Martin var status.
Här kommer Fatman.
----------------
Snart är det Jul och därför ska jag presentera min syn på
kristendomen.
Lite lånat från H Tikkanen blir det så här:

"Som vetenskap överträffar marxismen teologin.
Den kan i alla fall bevisa att Marx har existerat".