HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

lördag, januari 26, 2008

GLÄDJENS OCH HOPPETS
BLOMMOR
ÄR HÄR
Nu är det tulpantid. Den som uppfann tulpanen ska ha ett stort tack! Jag konsumerar tre buketter per vecka. Men köper aldrig till kartellpriset 39 kr.
29 kr ska det va, det är en princip. Tulpaner inger hopp om en ljusare framtid!! Med dessa stolta spiror gratulerar jag mig själv till att ha tagit backup på hårddisken (till en extern). Att det ska vara så svårt att ta tag i sådant! Det är ungefär som fotvård. Inte speciellt upphetsande. Och man skjuter på det.
Ta er ändå tid att lära detta. En bra 500 Gb extern kostar nu mindre än tusenlappen. Och gratisprogram finns på
PARAGON
-----------
Man måste alltid vara lite nyttig varje dag!

Denna dag visar sig också solen. Just då man börjat tvivla på dess existens. Precis som på Jesus och Tomten. Ja, Jesus får skylla sig själv. Då han inte visat sig på 2000 år..... Och Tomten tror jag kommer tillbaka då jag fyller 95. Men nu tror jag åter på solen. Liksom på den blå himlen som lös så vackert bakom Shell-mackens gulröda skylt, när jag cyklade till Maxi

.