HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, maj 14, 2003

Vid tiotiden går jag ut i en park som jag tror heter Karl Johanparken?? Och äter en andra frukost: fil och bröd och tomat. Idag kom jag att tänka på att när jag höll till i London så var det samma visa, Hyde Park. Otaliga morgonmål har intagit där. Man fick en rutin: vilken fågel som skulle matas, att se opp för ekorrarna som är direkt livsfarliga. Regn, blåst, solställen hade jag 5-6 stycken. Så såg man The Royal Horseguard träna och övnings-paradera. Planer gjordes upp för hästkapplöpnings eller konstturer. Tåg eller tunnelbana. Taxi åkte jag bara på hemvägen när man vunnit. Nästan aldrig buss. Avgaserna är inte och leka med!!----------------- Ekorrarna ja, de kunde hoppa upp för byxorna på en, vidare på bröstet för att sedan sno brödbiten på väg in i munnen.------------