HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, mars 02, 2009

Ny bok
Brukar inte presentera böcker jag inte tycker om. Det är kanske en brist. Så jag tar och kritiserar ERNST JUNGER´s "I Stålstormen". Nog visar han på krigets helvete. In i minsta detalj. Men det är också det enda han gör. Hela tiden! Förutom en del beskrivningar av gott kamratskap. Och spänningens berusning. Han är inte så lite romantisk om detta fasansfulla elände. Han har blivit nationalhjälte i Tyskland. Det förstår man. Dock är det märklig med så många faror och skador, och sedan bli 103 år!!
------------&---------------

BEGRIPER NI VAD SOM MENAS MED "MOLNET"?

"Daniel Flax, cio på den amerikanska investmentbanken Cowen and Co, är en av dem som förlitar sig på molnet för att automatisera sitt företags försäljningsverksamhet, skriver IDG News".

Även Evan Jones, ägare och it-chef för produktionsbolaget Stitch Media, är bekymrad över säkerheten i molnet.

"En av molnets största risker är en följd av själva definitionen av molnbaserad databehandling: Data kan lagras och behandlas precis var som helst och spridas ut runt hela världen".

UNGEFÄR SÅ HÄR ÄR DET.
DET FINNS EN MASSA OUTNYTTJAD SERVERKAPACITET I VÄRLDEN. DÄR KAN MAN LÄGGA BÅDE PROGRAM OCH LAGRING. I DIN DATOR BEHÖVER DU INTE HA NÅGRA FINA OCH DYRA OFFICEPROGRAM. INTE NÅGON STOR HÅRDDISK HELLER. DET SVÅRA ÄR DEN TOTALA SÄKERHET SOM FÖRETAG KRÄVER.
FÖR OSS PRIVATPERSONER ÄR DETTA BARA AV GODO.
VI FÅR OFTA ALLT GRATIS!!
--------------&-------------
SLUTLIGEN
Blir det fällande dom i TPB-rättegången blir jag överraskad. Jag har följt den ganska mycket. I referat och även direkt. Men det är klart, i moderaternas Sverige kan allt hända. Nu var jag cynisk, eller hur? Politik och juridik ska verka åtskilda. Dock, jag må vara cyniker men jag är inte naiv.
Jag har aldrig nyttjat TPB. Men inte för att jag är rädd för ett litet lagbrott. Utan dels för att jag inte är intresserad av materialet. Och del för att jag absolut inte vill öppna några portar i onödan. Lyssna till experten i programmet om Lisbeth Salander, jag länkade till.
Nåväl, blir det fällande dom. Vilket lagrum kommer man använda mot en mötesplats som denna?
Nog är detta en EU-fråga om någon! En över hela unionen övergripande fråga att ge vägledning i!!