HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, november 27, 2007

Nu är det utställning av fotoböcker på Örebro Stadsbibliotek. Man har samlat allt av värde i diciplinen. Rekommenderas verkligen. Det finns grovporr till hembygdsromantik.
Sune Jonsson tycker jag är en riktig hejare på dokumentärt och nostalgiskt foto. I bästa
bemärkelse. Det är som Yngve Frej, ungefär. Vilken jag lånade om nyss, och fann hållbar.Visst är det något särskilt med den här åttaåriga flicka. Ansiktet ser äldre ut. Hon har säkert fått börja arbeta och ta ansvar redan. SUNE JONSSON
BILDSPEL MED SUNE JONSSONS
KOMMENTARER
---------------------------
Så kommer jag med ett eget foto från K4 1966. En dag sa Flodström: "Fan, jag tror jag kan ställa mig upp i sadeln, så mycket litar jag på henne." Och med handen i fickan verkar han inte särskilt nervös, eller hur? Kamera fick man inte använda. Men vi som jobbade utanför tjänsten i stallet kunde ta oss vissa friheter. Min häst hade man inte kunnat göra detsamma med. Han var för ung och pigg. Barbacka var nästan lika tufft på Sitting Bull. De stod bredvid varandra och trivdes bra tillsammans.