HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, november 08, 2007

(Morgon 6/11 07)



Tre dagar i Stockholm.

KONSTAKADEMIEN
MUSIKALISKA DITO
med den makalöst skickliga Cecilia Zilliacus

Sedan MM med Olle Baertling
(Vilken det tagit ett bra tag att börja tycka om. Men just det att han skapar egna färger, t ex Baertling-vitt, gillar jag.
Kolla ingången till Hötorgsskrapa no1. Mästerligt!)
Här ovan har ni en av mina favoritmålare.
Eric Hallström
-------------&-------------Här bjuder jag på min bild av Grillska huset och Bullkyrkan. Många tror att ankarslutarna bara är dekoration. Så icke. Det är sprintar som är trädda genom ankarjärnet, som i sin tur fäster en bjälke. Här på sidan flera ex på dessa. Från Glases fina bok om Gamla Stan.
--------------&--------------
Så Täby Galopp, förstås. Fint folk som jag, väljer sina nöjen.
Fan vet om jag sett en bättre tvååring i Sverige!? Lugn i ledvolten, där dom andra spelade apa. Lite mer uppskruvad i nedstartsgaloppen. Totalt överlägsen i loppet. Yvonne klappade om hästen ordentligt 50 m före mål.
Det är mera njutbart att flanera i Sth idag. Trängselskatten har blivit en trivselskatt.
På många ställen gives SvD eller DN gratis. Vid McDonalds på Östermalm köpte jag varje dag kaffe med bulle a 15 kr och då ingick DN.
Här ett glädjande klipp från igår.
(Som bekant skiter jag i fotbollen och hejar på EU istället)