HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

lördag, november 17, 2007


Den tjänstvillige portiteren.
- Önskar min herre något mer innan jag går?
- Nej tack, sa mannen, allt är finemang.
- Ingenting till frun då?
-Ja, kanske det, sa mannen. Skicka ett vykort.
--------------
Jag är expert på karlar, sa Vera. Jag kan med en enda blick avgöra om en karl är gift eller ej.
- Prat! Det finns väl ungkarlar som ser deppade ut också.
---------------
- Johan, jag såg din fru kyssa slaktaren i går!
- Det är väl fan
också, när hon vet att vi är skyldiga hyresvärden mycket mer.
-----------------
- Jag träffade en läkare på festen i går, sa Anita till sin väninna.
- Hade han praktik?
- Nej, han var bortkommen till tusen!
----------------
- Doktorn, min man snusar när han sover.
- Då måste ni väcka honom till varje pris!
-----------
Dricker ni cirtonsaft en timme före maten, som jag sa, undrade doktorn.
- Jag har försökt, men jag kan inte hålla på längre än en kvart.
-------------------
Lars gick till en psykiater för att få råd. Mitt arvode är högt, sa doktorn. Jag tar 500 kr per fråga.
- Oj då, är inte
det i kraftigaste laget?
-Jo... nästa fråga.
---------------
Chefen till den anställde:
-Jag måste tyvärr ge er sparken. Ni har annars varit som en son för mig.
-Jaså.....hur då?
- Lat, oförskämd och opålitlig!
-------------&&&-----------
Så här går det även till när jag går på Operan. En biljett kostar sällan under 500 kr men priserna på läskeblask och kaffe står jag inte ut med! Händelserna i Ankeborg ligger mig varmt om hjärtat. Mental lättgympa.
HÄR ÄR ALLA HUVUDFIGURERNA .