HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, februari 28, 2007

Så har jag lyssnat till TYSKLAND TALAR av Sennerteg. Den gör sig bra som ljudbok. Med smakprov på den arrogans och förljugenhet som Köningsberg-radion presterade. Och man får personalia på alla svenskar som jobbade där. Fanns inne på bibblan idag, såg jag vid min runda.
-------------------
Så har jag läst "NAZISTERNAS KVINNOR III". Av ANNA MARIA SIGMUND. Alla tre böckerna är rasande bra. Herre gud vilka kvinnor!! De kunde verkligen dra ut det sämsta ur sina män. Och de verkade fortsätta att vara nazi efter kriget. Deras karlar hade hängts och de fick en ny uppgift! I att bortförklar och försöka rentvå sina produkter, sina skurkar och mördare till män.
Så har vi de perversa, t ex "Syster Pia", Eleonor Baur. Hon missade högst ogärna någon fånges prygelstraff. Och särskilt stimulerande var de medicinska experiment som slutade med döden.

------------------------------------
Nej, det där var för hemskt!
Tillåt mig istället tipsa om REMAINS.SE en pärla för den som vill beskåda byggnader från förr. Här ser vi Ekenäs Slott. Örebro dito finns med!
-----------------&------------------
Sedan sajten DOMBOKSFORSKNING.SE
Där man finner mycket spännande.
------------------------------------------------------------
SÅ HAR VI SVERIGES RIKES LAG 1734, MISSGÄRNINGSBALKEN
-----------------------------------
Och varför inte kolla detta källdokument!?