HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

söndag, januari 13, 2013

----------------- RACING NOSTALGI-------------

Från 1982 och till 1995 var jag flitigt involverad i
den engelska kapplöpningssporten. En härlig tid!!
Nu när jag rensar ut div. kuriosa kan jag inte 
låta bli att stanna vid denna spännande tid.
Och något lite dokumentera den.


-------ICKE OFARLIG SPORT------


------------------

På den tiden var TIC-TAC herrarna en realitet.
Härliga, festliga att se!
Numera är dom väl en kuriositet!?
Här nedan två videos på detta tema.
TIC-TAC 2
(Den senare måste ni se!
Vilka härliga karaktärer!!)
Vad det gäller BRITISHPATHE så har ni här
en källa till mycket nöje och nostalgi!!
Och Wikipedias sida om Bröderna Pathé
ska ni inte missa!!

-------------------LÄKARE OCH FÖRFATTARE--------------------
Här en författare jag gillar.
Han dog för några år sedan. 
Ulf var bror till Bengt L och son till Pär L.
Här några sidor ur en av hans böcker:
"Medusas huvud............"


----------
När jag läser om islam i Spanien kan jag inte låta bli att tänka:
"De har haft sin guldålder". Läget har knappast blivit bättre.
Religionen har förfuskats genom politiken. Den stora kulturbäraren
finns inte. Den stora toleransen finns inte.... längre!
Vidare, om man tänker på kristendomens härjningar, från Spanien till
USAs nutida...heliga... krig, blir man lätt förtvivlad.


  ---------TILL SLUT EN STÄMNINGSBILD-------
AXESS Skriver om dessa vackra företeelser!