-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

lördag, januari 19, 2013



När man tar sig söderut från t ex Victoria Station
Kan man inte missa BATTERSEA POWER STATION
och där händer det spännande saker just nu.
När ni kommer till sajten föreslår jag att ni ser filmen
"the SCHEME" och att ni sedan läser "BROCHURES"
Här nedan kan man se att 75% reserverades redan första veckan
och man ser även yta och pris (som säkert hinner gå upp betydligt).

--------
Varje gång jag varit på väg till kapplöpningar vid t ex Epsom Downs eller Brighton
har jag tagit av mig mössan inför detta mästerverk; Battersea!!
Med finesser som ett golv i italiensk marmor!!
Kraftverket har även varit spelplats för flera filmer!!
--------
HÄR TVÅ VIDEOS PÅ ÄMNET BATTERSEA POWER ST
En med visioner och en med viss kritik.
--------------
SÅ KLÄMMER JAG IN LITE KURIOSA FRÅN 1937
TRAIN-SMASH NEARBY BATTERSEA.
Lyssna särskilt till speakern. Så distinkt!!
--------

Vidare måste jag visa på BATTERSEA PARK
här en härlig sida om dess vänner. 

----------SÅ TILL NÅGOT HELT ANNAT ?----------
Nämligen hederligt arbete!


----------------------
Bilder från närområdet (som jag snart lämnar)
Jag sörjer naturen, men hoppar hitta ny.
Folk lämnar jag gärna! Så har det alltid varit!


---------------------&----------------------
En liten modest fräckis, kanske!?