-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, november 12, 2012


----------MILJÖ UNDER PRESS---------
Sorgliga irreparabla skador.
För att inte tala om den stora "rapningen" då
vi alla stryker med.

 ----------PENGAR----------
Det börjar likna 1920tal, banne mig.
Hur länge kan man bara hitta på nya pengar??


------------ VÅRDSLÖSA PENGAR-----------
Är inte de här beslutsfattarna mutade ..... får ni kalla mig dilettant.
400 mille in på konto på Jungfruöarna. Gör man en ännu sämre affär
blir det 800 miljoner in på konto i Liechtenstein. 
   
 
------SAS------

--------------LÄS DENNA MAN-----------
Ni ångrar det inte!
 
-------------------ÄNGSLIGA DELEGATER??-------------
Finns det några ängsliga här? Jag tror det. De med röd slips.
Och några lite säkrare med annan slipsfärg.

---------SNART ADJÖ TILL MAJORSGATAN---------
Någon har frågat om jag ska flytta!? 
Ja, det ska jag. 
Lär ju vara lite fattigt och oroligt där.
Men jag är rätt säker på att få bättre grannar!
(Dock ingen skugga på B M med fästman)
......
Nej, förresten. 
Så blir det nog inte, i alla fall. 
Jag ska flytta till "Lyckan". 
En fin liten etta med kokvrå, för bara 1,910 kr.
Utmärkt, fantastiskt, perfekt!! 
......
Nej fan! 
Nog inte bra det heller. 
Jag hörde en som bor på Brolyckan berätta om 
gamlingarna där: 
"De skiter i allt. Bara vrider upp TVn eller radion 
på högsta volym. Så sitter de hela dagen"
.......
Det blir nog Kumminvägen.