-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, oktober 08, 2012


--------------------- 
Jättestad som saknar reklam utomhus!?
Magiskt!!

-----------------------
Jag var där och fotograferade. Fick ett militärt knallskott på mig.
De här till synes drivorna med huliganer är mer organiserade
än man tror. Jag har träffat en av deras säkerhets-officerare.
Han går bredvid och är helt annorlunda klädd. Den här killen bar ofta kostym.
Men det är han som ger order och ansvarar för skyddet.
Ytterst vältränad och nykter. Med små tecken ger han order.
När vi skildes sa vi adjö med brodergreppet. Alltså handen uppåt handleden.
 Här nedan några av mina 15 år gamla texter.



----------------SOLEMIA-----------
 Jag som är galopp-fantast hyllar
denna fantastiska häst. Ett långskott var hon,
men spurten bet ohyggligt. 
Låt mig beskriva upploppet. En hel klunga kommer och allt känns osäkert. Då dyker den stora japanen upp utanför och bara sveper fältet. Mitt på upploppet leder denna storstjärna med 10 meter. Allt är till synes klart då 50 oddsaren, den 4-åriga modiga irländska häst-flickan tar sats ur klungan. Det är nästan otroligt, men hon ska ge sig på kungen. Och närmar sig meter för meter. Resultatet ser ni på bilden. Det var ju ändå strax över 20 miljoner i förstapris. Alla hakor faller ned på publiken vid jättebanan Longchamp.