HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, augusti 21, 2012

Jag skriver inte mycket denna dag. 
Det beror främst på en komplicerad sjukdom.
Men minst hälften av problemen orsakas av
en galna granne. Man får aldrig vara ifred.
Hon är totalt oberäknelig.
Som alla mentalsjuka kan hon visa upp
korta friska, bara lätt förvirrade ögonblick.
Man kan inte arbeta med 
viktiga ekonomiska beslut när man rätt som det är 
får en vas eller ljusstake rakt i huvudet.
Eller när grannen (det är alltid samma) drar upp
ljudnivån enormt på TVn eller radio.
Det finns så många fina människor
i detta hus.... och ett rötägg!!
Det som håller mig uppe är att jag faktiskt
har goda möjligheter till ny bra bostad.
----------------------
Jag har jobbat med tekniken. Men tror
inte längre på den. Framför allt; tror inte tyskarna
på den, teknikmästarna, så varför ska jag tro!?

----------Var inte för stöddig-----------

------.........Tro ger hopp.........------
Bara Jesus kan nog hjälpa mig nu.
Ser ni så nordisk och kraftfull han ser ut.
Inte alls som en liten jude!

-------------Att beakta och beklaga------------
Från Di idag denna trista läsning
med mycket text under klippet.
Som ni dock får ta fram själva.
Klyftorna ökar!!