HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, mars 26, 2012

Varit i Stockholm ett ryck. I sällskap med två kvinnor. Och då blir det
minst 50% av tiden till shopping. Jag säger inget om det. 
Bara det sker med klass.
Vi spanade bl a in en dyr donna med Louboutin skor. 
Den klassiska svarta modellen med röd underdel. Det var stil.
Samtidigt måste ju allt annat på damen vara av samma klass
Benen, figuren, frisyren, kläderna och väskan från Vuitton  


------------
Men även lite blues-jam på STAMPEN blir det förstås. 

-------------------------&--------------------------
 En del ser enbart kullans bröst och kanske den röda strumpan här.
Men jag ser lite till. Tror de befinner sig i ett stadium av
övergång från vardag till helg. Från att ha tvättat bort arbetets grå smuts
och läggande av sina dunkla kläder, byter man här till helgdräkt. 
Det röda i hårvalken signalerar att flickorna är ogifta.
---
Jag är medlem hos Bukowskis men köper sällan. Dock missar jag
inte gärna en visning. Snart blir det Strindberg och där är  jag given.
Dock utan att giva..... bud.
Auktionsfirman är en folkbildare av högsta rang. Tummen
upp, alla dar i veckan.


-------------------------NORWEGIAN----------------------


------------TILL SIST----------
Dagens understreckare bjuder på intressant läsning!!
Här några smakprov.