HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, februari 27, 2012

 Vilka modiga och hedervärda människor det finns.
I det här fallet "fanns". De här två ska evigt stå staty
för omvärlden. Om än icke i brons eller sten.
Utan på nätet, där sanningen segrar
 och inget kan förvanskas i längden. 
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-----------
 --------------------
Det är inte bara nu som sossarna beter sig konstigt.
Tillsättningen av Sandler hade en del brister! 
(understatement)  
-----------------
Boken är som att ha drygt 2 kilo klipp tillsammans.
Med korta kommentarer om precis allt!!
Dock är detta inte mitt bord. Som 19-åring upptäckte jag
Beethoven och blev sedan förlorad till det klassiska.
En förlust som var en vinst. Så kom jazzen
och ännu en stor vinst.
Senare kom tradjazzen tillsamman med
kapplöpningar i England. Här blev verkligen 1+1=3
Dit längtar jag alltid tillbaka.
Och kanske till min tidiga tid i Amsterdam.   

-----------------
Så är vi några stycken som blivit totalt charmade
av en treårig hästflicka. Vacker, klok och (tror jag) snabb
tillräckligt för att vinna många lopp.

------------TILL SIST------------
(vilket brukar betyda min enkla humor)

Den unge mannen till sin förhoppningsvis blivande svärfar.
--Jag vill gifta mig med er dotter!
--Jaaaha... men du måste fråga min fru... först.
........?........
--Nä, jag vill nog helst ha er dotter i alla fall!
------------------