-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, oktober 03, 2011

-----------STADSPARKEN MED WADKÖPING----------



----------SPEL OCH SPORT---------


----&----
V75 är svårt det!!
Igår blev det noll vinnare med full pott , i förrgår massor som hade 7 rätt.
Och förra veckan såg det ut som på klippet här ovan.
Bättre att förlita sig på engelska fonder, kanske.
I övrigt lite blandade klipp.
T ex Povel Ramels nya stora heltäckande bok.
L Ä N K
Som jag anser ger allt vad epoken (eller ska vi säga dynastin) P R gett oss.
Framför allt bildmässigt. Men jag vill även rekommendera ljudboken
FÖLJ MIG BAKÅT VÄGEN, rolig, rolig . Finns på biblioteket.
------
TIDIG POVEL
--------
---------------HISTORIA----------------
------
---------BILAR--------
PRIS PÅ EN VOLVO 1955
Det här slog jag upp pga att min farmor lämnade 16 tusen
efter sig i bouppteckningen 1955. Det är svårt att uppskatta nuvärdet.
Men alltså, två nya bilar var det.

-------VILL VARA MED PÅ ETT HÖRN------
Kunde man inte ha slikt i Stadsparken också!?