-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, september 05, 2011



Enbart en blomma blir aldrig riktigt intressant. Hur vacker den än är.
Det måste finnas kontraster.

-------EKONOMI------
Jag sålde 70% av mina aktier i juni.
Så nuvarande kris angår inte riktigt mig. Men vill ändå gnälla lite.
För jag har varit trofast mot några: ABB och Alfa.

När jag läste om Leif G W Perssons aktiehandel och hans tips på absolut
trolöshet nickade jag instämmande och självanklagande.

----------SPEER, DAGBOK FRÅN SPANDAU---------
En bra vägledning till att förstå hitlerismen..... Samtidigt är boken en
god psykologisk studie av några av nazismens nyckelfigurer.....
Hess t ex som görs begriplig här.
Så här skriver Peter Englund om Speer.När Speer suttit 15 år i fängelset tar han sig före att skriva om Hitlers dilettantism.
Och rent allmänt om boken..... Utsagorna blir liksom mera trovärdiga när man erkänt sin skuld och sitter i fängelse. Att det sedan fanns ännu mer att erkänna, förtar inte denna boks
angelägenhet.
FÄNGELSET OCH MEDFÅNGARNA
----------&---------
Hundra meter kvar på Venaspåret.

-----------FOTO---------
ROBERT MAPPLETHORPE

Fantastisk fotograf, men med något ensidigt val av modeller.
Jag har en klar åsikt om homofilerna. De kan ha vilket slags hobby eller yrke som helst.
Men de har bara ett STORT intresse.
-------GALOPP-------
Jag fick inte ha en nakenbild av Mapplethorpe här ovan så jag byter till
en naken häst istället. Stockholm Cup på gång. Härligt!