-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, februari 07, 2011

Bild från en ny fotobok av Jacob Wiberg
Vintern 1909 (foto Axel Malmström).
...........
Rent allmänt; först var det hästspårvagnar (härliga bilder)
därefter ångdrivna.
Sedan kom första elspårvagnen 1901.
-----------------------&--------------------
Det är ungefär lika mellan vilka nya böcker jag köper och vilka
jag lånar.
75 fotografier, bilder med historia är köpt. Och rekommenderas.
Jag samlar på fotoböcker, så som den matglade samlar på kokböcker.
Två bilder och en text från boken.
--------------------------------------------
Fyra av Kinas mest sålda bilmärken har anknytning till VW.
Tyskarna håller stilen.
------------------&----------------
Hundraåringen som klev ......
En härligt humoristisk bok som jag tror passar alla åldrar.
Tummen upp. Samma tumme ned ger jag Strindbergs stjärna, en hypad bok som inte riktigt håller. Ungdomsbok möjligen. Eller för de stackare som gillar DaVinci-koden.
----------&---------
Välkommen in!
Jacob Riis