HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, november 02, 2010

Det här måste jag sätta ett klipp om!Di igår hade en stor artikel (två helsidor) om "Kameran som blev omkörd"
Christian Sandström har blivit doktor på denna "olycka".
Eller rättare sagt detta mega-klanteri av ledning och banker. Parallell till Facit, där jag själv jobbade till 1972.
Ett varunamn hårt som granit faller sönder på några år.
Kanske blir det samma med SAAB nu, i händerna på ryskt maffiakapital.
Nåväl, alltså. Alla stora inom foto har lyckats ställa om till digitalt. Nikon, Canon, Pentax, Leica.
Men inte det största. Hasselblad, varumärket som öppnade alla dörrar! Varumärket som alla knäböjde för. Kameran som har varit på månen.
Här Hasselblad på övergivna platser
-------------
M står ju för MUTOR i politiken det är allom bekant. Eller hur?
Och helt i sin ordning. Säkert har vi 30% här i landet som
vill leva på andra.
Gratisätarna/resarna. Studiereseproffsen.
Konferensbögarna.
etc
---------------------
NÅGRA TYCKER ATT JAG SKA SKRIVA VIDARE PÅ DENNA BLOG
OCH DÅ GÖR JAG DET. SKA VI SÄGA VARJE MÅNDAG KVÄLL.
SÅ FÅR SIDAN ETT NYTT UTSEENDE. ALLT FÖR ER TREVNAD. CTRL+SCROLL TILL LÄMPLIG STORLEK. JAG HAR FÅTT EN DEL FÖRSLAG OM REKLAM MEN AVBÖJT.
FOLKETS KÄRLEK MIN BELÖNING.