HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, november 22, 2010


Ack ja. Så illa det kan gå.
Jag brukar sätta en länk till någon tidning men idag får det bli en
Ljudlänk från radion.
"Vi skulle ha behållit industrin i Sverige"
!!!
---------------
Detta är goda nyheter för alla som flyger. Man har sina aningar så fort det bara finns två stora. Ni vet vad jag menar! Med tre blir det alltid mycket bättre! Ja just det!
----------------&---------------
Förra gången raljerade jag om filosofin. Nu tänker jag ärerädda densamma genom
Bo Lindbergs bok Seneca .......

Ta några djupa andetag, coola ner er och läs detta. Spara eller kom tillbaka och läs igen. Ni har fått en injektion och ett verktyg för att klara svåra stunder.
BO LINDBERG är en professor i min smak. Den gamla stammen, som kan
grekiska och latin och tror på filosofin. En man som väger varje ord och mening på guldvåg. En man som kan skriva med semikolon.
------------------------

Sedan något från den stora nationen på dekis.
The trigger happy nation.

----------
Svenskar som religiösa grubblare. Vilket skämt.
Svensken tror på
"någonting", sedan är det stopp. "Det finns något", sedan orkar man inte längre. Vilket ni har hört förr, eller hur? Ofta har vi en "tro på naturen" vilket inte är någon religiös tro alls. I en religion måste det finnas en Gud (eller flera). Gud är något transcendent och själva motsatsen till naturen, som är immanent.
------------
------
Så till några av mina "vänner"

Nästa gång jag ser dig, påminn mig om att jag inte talar med dig.

Citat: Groucho Marx.

--------------

Här en utmärkt korthistoria över Örebro