-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, september 02, 2010


Oj, nu har jag läst en kilometer om HQ. Men det räcker faktiskt med mitt klipp från ledaren i DI i tisdags. Och kanske vad Jan Almgren skrev i SvD om revisorn :"Ständigt dessa revisorer som tycks säga ja och amen till allt vad ledning och styrelse hittar på. Men som sedan när katastrofen är ett faktum försvinner upp i tomma intet...."
HQ hade ju stora annonser i våras! Och så skulle det bli nyemission! Sånt är i alla fall för mig en varningsklocka. Jag har i minnet en trader som då uttalade sig om Crafoord (bilden): "Han tar allt som inte vi kan sälja."
-----------&---------
En praktisk och vacker historielektion har vi fått i Örebro. Många är intresserade. Det ser jag som cyklar förbi mest varje dag.



---------------------
Jag ska trappa ned min aktiehandel och lägga pengarna här nedan i stället. Det är för mycket cirkus på börsen nu. Och nya idiotier från cowboylandet.