-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, augusti 03, 2010

Två av mina bilder. Den nedtill är populär
Diverse klipp
Erik Lindegren. ack ja.
Mannen utan väg. En av de många i akademien som söp hårt. Jag känner mig besläktad.
Förutom att han besatt geni medan jag mera idioti.
Jesus som korsfäst?? Ja, det har jag skrivit om tidigare.
Lögn och dikt. Vilket mycket är om denne stackare. Dock, korset är dramaturgiskt rätt. Det skulle inte se lika bra ut (framtill i kyrkorna) med en hängd man. Eller hur? Nåväl. Det absolut vanligaste med upprorsmän var att binda dessa vid en gammal påle. Sedan gjorde tiden sitt. Och även kanske någon sadist. Inte slösade man trävirke, (som dom efter att ha släpat det) naglades vid. Men en snygg berättarteknisk finess är det. Sådana omständigheter var lite väl tidsödande, med alla hundratals judar som romarna avrättade.
Surfa en kvart på mobilen utomlands. Och kom hem med en räkning
på mer än hela resans kostnad.
Div klipp för minnet.