HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

söndag, augusti 22, 2010

Från Dagens Industri Weekend hämtar jag detta klipp.
Där Bengt Ericson har fått icke mindre än 3 1/2 sidor gratisreklam för sin nya bok.
Bättre lansering kan ingen få. Och bra så, för det är ju ett
angeläget ämne. Orimliga förmåner har en psykologisk inverkan på hela samhället. Diagonalt, så att säga. Andra chefer dreglar avundsjukt, mellanchefer vill upp några nivåer, vanligt folk snor åt sig det man kan. Varför ska just dom ha moral? Tjuvarna anser sig rättfärdigade.
--------&-------

Så skickar jag med en bild från idag. Stor men inte utfrätt.
Med den vill jag säga att ni inte ska fota blommor i för starkt ljus.
Det blir sällan bra (utan kamera för >10lax).
I Stadsparken kl 10 var det lite sol genom moln. Ljus från sidan, förstås.
Rätt optimalt för att få goda färger.
------&-----
Igår lyssnade jag på rep och konsert med Svenska Kammarork. Aldrig har dom spelat för färre!? Därimellan kom kungliga patrasket hit och då for jag till travet. Där var det så stor dag att man ansåg sig tvingad spela "Dugamladufria..." två ggr, så inte slapp man helt i från skruvad nationalitet.
------
Jag känner en advokat och en dag frågade jag om han kunde nämna en riktigt bra kollega.
PETER ALTHIN, sa han och här har denne skrivit om monarkin och dess avigsidor.