-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, juni 25, 2010

När jag plockade mina midsommarblommor var jag iakttagen av detta fina rådjur. Och på bryggan bredvid satt en katt och poserade. Mer behövs inte för att dagen ska bli lyckad....... Vi behöver inte ständigt konsumera mera. Tyvärr har det numera blivit en skyldighet. Och helst ska vi låna. Jacob Bursell skrev i SvD Näringsliv igår om detta tragiska. Han har så rätt!
------------------&-----------------
Ole från Norge sätter i en DVD och trycker på play.
Då får han se sin fru tillsammans med 3 män på en gång.
Ole suckar lättat:
- Tur att det bara är på film!
-------
En VD satte sig vid sitt vanliga bord och plötsligt såg han en snygg blondin två bord bort. Han beställde en flaska champagne till blondinen men innan han skickade flaskan fick han ett brev från blondinen där det stod:
- Om du ska ha mig ska du ha en BMW, 10 miljoner och 26 cm i snopplängd.
Innan han skickade champagnen skrev han på en lapp:
- Jag har en Ferrari f40, 90 miljoner och aldrig jag kapar snoppen 5 cm för din skull!!!
-------
Tycker ni det här var för grovt?
Då säger jag som flickan:"Dom kan inte bli för grova".