-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, maj 12, 2010

Barn ur alla läger är ute och vädras.
Mammorna gick först och efter kom småttingarna. Tre stycken på runt 1 1/2 till 2 år. Dom tar några steg framåt, ett åt sida, ett bakåt. Jag närmar mig från andra hållet. När jag är mittför sällskapet ropar en unge "En snigel....En gön snigel...." Var, vardå, ekar mammorna. Dom fatta noll. Då sätter jag upp händerna mot huvudet som spröt och nickar mot diket. Alla skrattar utom småttingarna. Förra våren var dom inte receptiva, men under vintern har dom matats med bilderböcker. Man har pekat och sagt snigel. Och jag menar, hur avgör man storleken, hur ofta har barnböcker rätt proportioner?
------------------
Rick Falkvinge har tagit sig ett snyggt namn. Tidigare hette han Augustsson.
Varför han inte kan använda Dick får vi veta här ovan.
-------------PEACE AND LOVE