-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, april 29, 2010

Se mot det nya och vårda det gamla.
Jag är sedan länge prenumerant på
KULTURVÄRDEN
En tidskrift med stil. Rekommenderas.----------
Igår möttes vi av en underlig annons i SvD och DN. På hela sidan tre (den mest lästa i en tidning) finner man ett öppet brev till svenska folket. "ÖPPET BREV" I VALTIDER!!?? Här anar man konspiration direkt. Smaklöst och dåligt skrivet. Man försöker sig på ironi. Man försöker raljera. Man misslyckas totalt. Vulgärpropaganda, är det första man tänker på. Kontraproduktivt, blir nästa tanke. Och det här ska en privatperson stå bakom!!??
Jösses, Amalia!
SKATTEHÖJNING.NU

---------------
När vi är inne på politik så vill jag nämna denna skrivning: "Dagens EU är ett supermaktsbygge och inte det mellanstatliga samarbete som svenska folket röstade ja till". Jag instämmer till fullo. Men sedan kommer: "Ett omedelbart utträde ur den Europeiska unionen". Det låter sig skrivas. Men från EU måste man nog långsamt backa, som från ett farligt rovdjur.
SVERIGEDEMOKRATERNA
Vidare skriver SD: "Ett nej till Turkiet i EU! Turkiet är inte en europeisk nation vare sig geografiskt, kulturellt, språkligt, politiskt eller religiöst".
Javisst, nu är jag med igen!!
Min åsikt är att vi ska vara kvar i EU. På en låg nivå. Ej militärt samarbete. Ej euro.
Ej utvidgning (in absurdum). Fungerande
subsidiaritetsprincip.
------------------
LÖNESTATISTIK.SE
EN NYTTIG OCH VÄLGJORD SIDA