HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, mars 18, 2010

God mat!
Jag var på
Clarion och åt brunch, härom veckan. Rekommenderas.
Med mig var systerdottern. Som blev lite imponerad. Och bra är det, om man bibringar ungdomen stil och kvalitet, utan slösaktighet. Jag tror att dom unga idag besitter en fantastisk potential. De kan mycket mer än vi kunde. Men får långt ifrån lika många chanser till jobb. Åtminstone jag
(några till kanske), blir ledsen när jag tänker på alla nollor som armbågat sig fram. I minst 30 år, med sossarna och/eller facket som ryggstöd.
----------&---------
Stadsträdgården en försmak av våren.
-------------
Ett av mina skrivbord just nu. Jag har tre stycken. Men inget matbord.
Äta med gäster kan man göra på restaurang, som fransoserna.

--------&-------
Ni kollar väl Martin Klasch
från och till, genial
bevakare av nostalgi, med tillhörande extra.
En entusiast som började för bra länge sedan och håller stilen!