-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

söndag, februari 28, 2010

Två klipp från understreckare nyligen. Professorn kommer fram till att det var fel med kompensation (efter ett långt och komplicerat resonemang). Vilket även alla vanliga svenskar anser. Folksjälen och juridiken har talat. Må detta bli till vägledning i framtiden. Så ett klipp om att islam naturligtvis ska betraktas som något särskilt. Något som står över allt annat.
-----
Från dagens tidning kommer en länk om Holland, som snart kan få
en rejält islamfientlig premiärminister.
Holland väntar på GEERT WILDERS
ALLTSÅ, BETÄNK DETTA.
HOLLAND OCH DANMARK HAR VARIT DE TRADITIONELLT MEST FRÄMLINGS-POSITIVA LÄNDERNA.

Jag var mycket i Holland på 60-70 talet. Jag har sett på ort och ställe hur generös man varit. Men inte ens de här länderna orkar längre. Så var jag i Schweiz nyligen och såg inte en enda muslims kvinna vanka runt på stan i sina stora schabrak. Sånt som vi ser så mycket av i lilla Örebro. Dessa somalier som vi kommer att få dras med, elakt värre.
Däremot såg man unga männ
iskor från Thailand och Filipinerna. I butiker och på hotell. På barer och bistroer. Alltid glada och kunniga. Jag tror att man i alplandet har en mera nyttoinriktad invandring. Det finns 4% muslimer i Schweiz, men jag tror inte att de får härja lika fritt som i Sverige (alltid med hänvisning till religionen).
Ta er en titt i denna butik t ex, snart dyker det nog upp en duktiga arbetare.
-------&------
Minareter gillar jag, de är ofta små mästerverk.
Men jag vill inte höra något därifrån.
------------
EXPORTRÅDET OM SCHWEIZ
------
Sedan har jag omprövat min syn på helvetet.
Det är inte svart och brinner av eld. Det är vitt och kallt!