-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, februari 09, 2010


Att flyga med Norwegian är ett rent nöje. På vägen ned betalade jag 50 kr extra för att sitta på tredje raden. Och där hade jag tre säten till förfogande. Hem satt jag längre bak men då planet bara var 75% belagt, var det gott om plats. Man flyger ofta 737orna med svart läderklädsel. Svensk kapten.
Det var 170 km/tim i medvind ner. Och 250 i motvind på återfärden. Här flyger man förbi Mont Blanc på riktigt nära håll.
GENEVA AIRPORT är extremt nära centrum. 4 km med tåg. De
hade just fått upp farten så var man framme i centrum. Och ingen betalning om man inte skulle vidare! Japp, det var fantastiskt conveniant. Så var det språket. Jag tyckte de var mera franska än fransoserna själva. Men även mycket språkkunniga och vänliga.
Vidare GENEVA TRAM som blev en favorit hos mig.
Till G ska jag snart igen (med stora kameran)
--------------
Här säljer man cubanska cigarrer
------------
Man ska ta sedeln dit man kommer. Det är mitt ordspråk.