-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, november 20, 2009


Att ta panoramabilder har ofta varit knepigt och krävt bildbehandling. Så icke nu. Sony har gjort detta till sin speciella grej. Det här är med min nya lilla Sony WX-l
--------------&------------
Denna vecka har det varit allmän vaccinering i Örebro. På ett beklagligt sätt, skulle jag vilja säga. Tro mig jag var där. Både måndag och tisdag. Men orkade inte ända fram. Vilken terrorism att tvinga folk ut dit. I en enorm kö, bland bilar och avgaser.
En femtonåring hade kunnat räkna ut ett bättre sätt. MEN BARA EN. Jag misstänker att det har varit många proffs i farten. Många slevar i grytan. Många sittningar!
Sedan gick Örebros värsta politiska rötägg ut och menade att det det här bara var gnäll. Bondeson, heter denne synnerligen obehagliga individ. Självfallet märkt KD.