-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, september 01, 2009

70 år sedan kriget började. Jag var i Warszawa för ett år sedan. Och där ser man fortfarande många spår av 1939.

NÅGRA AV MINA BILDER FRÅN W

Boken som rätt och slätt heter 1939 har jag köpt men inte hunnit läsa. Den är säkert högst läsvärd. Och inte så där obehagligt tjock som många. Är man duktig bör man kunna beskriva vad man vill säga på 192 sidor ---------------&--------------- Jag har varit helt uppslukad av: Ers majestäts olyckligeKurt (Haijby) Som jag tycker är rent förbannat bra. En stor krydda till anrättningen är Helge Skoogs uppläsning. REKOMMENDERAS HÖGELIGEN. Kritiken mot boken är både fånig och billig. Och går ut på att man fantiserat för mycket. Spekulerat. Men det är ju en roman! Sedan kan varje klipsk person skilja ut vad som är vad.
Dock inte Mats Gellerfelt, (som jag länge tyckt inte duger något till i litteratursvängen). Bry er inte om de fisförnäma. För här får man en häftig lektion i maktmissbruk, bögeländet, polisens härjningar, ett svin till kung och faktisk en hel del utmärkt historia.
EN PORTION LÄTTILLGÄNGLIG SOSSE-HISTORA.

Till slut tycker man hjärtligt illa om samtliga.
Men stor underhållning är det!!