-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

lördag, augusti 01, 2009

Folk letar sig ut och använder det naturen ger av möjligheter. Det är roligt att se. Men för mig själv är Juli en dålig månad. Jag verkar alltid go down vid denna tid. Ofta blir det alkohol och uppgivenhet. Depression och kraftlöshet. Sjukdom och dödslängtan. Sedan pendlar jag mellan storhetsvansinne och tanken på att ansluta mig till A-lagarna på Stortorget. Med andra ord, neuroasteni.
Här uppe på kullen ligger Hjalmar Bergman. Vackert runtom, men stenen är nu så osnygg att den knappt går att läsa. Och ingen plantering. Så hedrar Örebro sin stora författare.

Vilka roliga namn man hade förr. Heta Häst!?
Ja, varför inte? Folk heter Björn och Varg.
Men häst, nja?
Då skulle man kunna heta Åsna också, ännu mera nja, eller hur?
Gyllenpatron skulle jag inte heller vilja heta.
-----------------------
Jag har spekulerat rent fantastiskt dåligt denna månad. T ex ned på HMb certifikat. Och i CB Asset, usch. Dom varnar jag för! Och när det fanns tid att stiga av ....... var jag inne i dimman. Om ni ser någon ny burkletare på stan så är det jag. Men det är ju hårt i den branschen också.
-----------&---------
Jag låg i två dagar på AVA. Den andre som låg i rummet var i min ålder och han var lika tunnhårig som jag. Men om jag väger 66 så vägde han 99. In kom doktorn och höll rond med honom.
--Du dricker väl inte alkohol?
Frågade hon och stod där med provsvaren i näven. Naturligtvis hade han en transferasstegring.
--Jo, jag dricker ett halvt kvarter om kvällen.
--Plus öl och vin?
--Nej, aldrig vin.
--Du ser väldigt solbränd ut i ansiktet och pannan.
--Ja
--Du sitter i solen mycket. Det kan generera sånt här!
Den stackaren hade fått en liten stroke och ena benet lydde inte. Samt att han kissade på sig stup i kvarten. Och när han själv försökte ta sig till toa föll han och låg som en skalbagge på rygg.
Han hade en riktigt snygg fru som stannade länge vid besöken.