HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, juni 12, 2009

Jag skulle väl skriva lite om vädret, som Märta Helena brukar. Igår var det hyggligt,
idag är det ohyggligt (regn från arla till 15 när jag skriver detta). Igår frukosterade jag vid Erik Rosenbergs stuga och åt min kvällsvard på Venakullen.
----------&---------
Stanna upp i grönskan och ta en bild rakt in, man får ofta en mycket bra bild.
Då man är ute och går får man ju miljoner bilder i sitt öga. Man kan inte riktigt värdesätta. Men fotar man och tittar senare blir man ofta glatt överraskad.
----------------
Sedan tycks brott löna sig i trav.
Alla känner säkert avsky för det Svanstedt gjorde på Åby. En grövre förseelse har jag aldrig sett. Trav är ingen sport, tro inte det. Det är för mycket som kan göras upp i förhand. (Eller under loppet, tydligen). Så skyller man på hästen. Eller 82 andra saker. Banan, resan, maten, skor, osv. Jämför hur svårt det skulle vara att fixa en fotbollsmatch på toppnivå. Och vilket enormt rabalder det skulle bli.
--------
Nu skriver jag en liten drapa varje fredag.
Ska under tiden klura ut en ny form för sidan till hösten.
-----------
Så rekommenderar jag Picasa 3
gratis och snygg bildbehandling

Barnsjukdomarna är borta. Det är även ett snabbt
program som alla fotoamatörer borde gilla.
----------
Sedan har Sofie Sundell tagit studenten
med den äran!