HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, juni 26, 2009

Den som inte gillar Evert Taube är det något fel på.
Eller så är han inte svensk.
Jag har lyssnat på boken ÅTERKOMST i uppläsning av Sven-Bertil.
Poeten är 70 år och vänder åter till Nice och
Antibes.
Lärt och underhållande.
Han nästan föreläser för oss. Mestadels om den provencalska geografin och historien. Men även om Picasso och Napoleon.
Bästa webbsidan om Evert finner ni
HÄR
---------------------
Så har jag snabbläst "NACKA", och drömmen ... Snabbläsning för mig är att titta på bilderna, kolla register och noter. Samt ögna igenom varannan sida. Jag är ingen fotbollstok.
Stackars man!
Upp som en sol och ned som en pannkaka.
Han hade tusen vänner. Men till slut bara en, sin mamma.
Lennart Skoglund dog bara 45 år gammal 1975.

Nackas spel i Inter

Nobody Knows You When You're Down and Out

--------------
Kompiskörning i trav har blivit aktuellt. Då kan det kanske vara på sin plats att jag berätta lite om racing i England. Där använder man sig ibland, utan prut, av "hare".
Och ibland, om ett stall startar 3-4 stycken, löper dom i grupp bakom, framför eller på sidan om konkurrenterna. Innerspår betyder ju ganska lite i galoppen. Hästarna är inte flyttbara i sidled som travarna. Det går för fort.
Ofta kan ett upplopp vara 800 meter och det kan löna sig att ligga i en egen liten grupp. Många gånger har man sett ett gäng inne vid rail och ett ute vid staketet.