-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, april 01, 2009


Två i regeringen har jag bara förakt för: Bildt och Olofsson. Bildt ska jag berätta om snart och Olofsson är ju en pratmakare av värsta slag. Näringsminister skulle hon aldrig ha blivit om folk kunnat välja, men som partiledare gick det.
Jag har inget förtroende för någon med sådant betyg. Betänk att t ex läkare, civilingenjörer och jurister måste ha mycket högre! Det är dom vi ska lyssna på! Det är i gymnasiet som agnarna sållas .... . Att ha högsta betyg i alla ämnen i gymnasiet, det klarar få!
Min läkare brukar säga att det svåraste var just det! Inte hans läkarexamen, alltså!!
Det är inte bara att läsa några poäng på högskolan och gå runt att ståta med.
--------
Till höger min lilla musikhörna med schackdator och en Albin Amelin på väggen bredvid.