-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, mars 09, 2009

Vi ligger inte så illa till om man ser det börsmässigt. Det är väl en härlig tröst att andra har det värre! När jag skriver detta har Swedbank just slopat utdelning. Men det var framför gevärspipan. Alltså, om de hotade jobbarna ska sänka sin inkomst med 20% så ska fan i mig bolagen slopa utdelningen!!
Annars är det väl ett nytt svenskt rekord satt: nämligen i klantigt förvaltande:
H Ä R
och
H Ä R
--------------&-------------
Bilden ovan är från nya Axess (som rekommenderas) där man även har en lång artikel om Ernst Junger. Här fick jag min bild av honom justerad. Han krigade mera för arbetarna än för kapitalet, så att säga. Ock så var han en stor skalbaggssamlare med flera arter uppkallade efter sig. En distingerad kulturmänniska, vän med filosofen Heidegger t ex.
-------&------
Vad är nu detta?
Jo, lite av intarsian på mitt köksbord, förstärkt med nejlika.
Jag håller just på att öva mig i att bli vis!
För: "Vishet kommer endast efter stort tålamod", heter det!
Och då får man se till det lilla.