HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, februari 09, 2009




Idag på förmiddagen trivdes folk och fä i Örebro
Solsken och snö gör en glad!
På eftermiddagen tog jag stora Nikon
och begav mig ut till Rviken. Men tunga moln

jagade mig. Och väl på plats var inget kvar
av sol i sinnet och sol på naturen. Inte en enda bild.
.........
Särskilt i tornbilden ovan visar sig det blåstick
man får på snö när himlen är alldeles klar.
Det är ett stort problemen inom fotografin.
Det är stora bilder jag skickar upp här. Man kan
lätt göra A4 eller t o m A3 av dom.
------------&-----------
Så uppmärksammar jag Stieg Larsson´s

otroliga framgångar i Frankrike. Eftersom jag inte läser "deckare" så tackar jag min fd chef som
just här fick mig på bättre tankar.
Det tycks vara ett jävla schackrande om arvet.
Eller hur är läget nu? Det måste gälla mycket pengar! Bredvid ett klipp från SvD i förra veckan!