HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

måndag, januari 19, 2009


Ska den här mannen ställas inför domstolen i Haag.
Ja, när man har
läst understreckaren i SvD i lördags är man böjd att tycka det. Om tio år, när allt kanske klarnat, kommer man nog att jämställa honom med historiens värsta brottslingar.
Visserligen är Bush svag och ett offer för bakomliggande omständigheter. Skarpare hjärnor! Mordiska jesuiter och allehanda ekonomiska terrorister. Men presidenten i USA har så stor makt, och ska någon hängas, så är det ju Bush.
..............
Min systerdotter går sista terminen på gymnasiet och skriver
en uppsats om USA´s statsskick. Där jag har varit behjälplig och

uppdaterat mina kunskaper betydligt. Jänkarna har, i teorin, världens bästa demokrati. Helt klart! Och vad har man gjort med den?
Jo, man har släppt in lobbyister till tusen.
Man har drivit en bluffekonomi in extrema!!
Man struntar i Högsta Domstolens utslag!!
Man struntar i internationell rätt!!
Man skapar nya lagar på samma sätt som i diktaturer (genom dekret).
Man startar krig på falska anklagelser.

Ja, listan kan bli lång, men jag vill bara nämna en sak till: CIA.
Man håller sig med världens VÄRSTA mördarorganisation (Mossad undantagen).
Dock är jag medveten om att många kallar den världens BÄSTA.
-----------------------
Nåväl, hoppas att den nye presidenten kan reda upp en liten del
av detta förfall.

Och att han inte faller offer för den amerikanska nationalsporten:
LÖNNMORD
------------
Igår höll jag på att köpa frukt från Israel.
Det hade varit oförlåtligt
.