HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, januari 21, 2009

Idag blir det mest bilder.





Demoiselle, vad är/var det för något? Svaret ges på ett bra sätt HÄR.

Så har vi Drott och Vivi som år 1905 drog spårvagn. 44 personer tog vagnen plus kusk och konduktör. Vagnen ser tung ut och hästen närmast är ett riktigt muskelpaket. Ser dock konstig ut, det är ingen ras jag känner till.
---------
1963 var jag 16 år. Och jag skulle aldrig kunna
komma på tanken att trakassera en färgad. Men jag skulle nog inte vågat sitta bredvid heller, som de två modiga på bilden.
-----------
Vidare är jag väldigt resesugen nu. Men det blir nog inte med
resebyrån på bilden. I min ungdom var tattare ett vanligt skällsord.
Vanligt nu??
-----------
SEDAN ETT LITET KUL KLIPP
(är det inte värmländska hon talar
sveriges byfånelandskap nr 1)