HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

torsdag, december 04, 2008


Utsikt från min balkong idag. Den sällsynta solen visar sig.
Skulle man kunna få lite energi, kanske!?
--------------
Jag gillar att det leker så mycket barn här omkring. Utefritis och skolklasser. Dom bygger så fantasirikt. Och pratar hela tiden med höga röster. Tänk om vi som är fyra gånger så stora skulle använda deras röstlägen...... Vissa araber gör det på stan, har jag hört. Pratar med varann på 20-30 meters håll.
Ju mindre barn desto mer svada. Om lämmeltåget kommer nedanför mitt fönster och jag ligger och läser, så far jag upp och lyssnar. Och tittar ned från min femte våning.