HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, november 04, 2008

Man bryter ny mark häromkring!




Denna kväll då det skrivs världshistoria ägnar jag mig åt det lokala.
Här har man gått och förfasat sig över den risig miljön.
Så i ett kick var det rensa och ansat. Med andra ord, det ska bli bostäder på I3`s fula environger ned mot viken. Mot Rynningeåsen. Dagis/fritis är snart klart. Det är ju utmärkt. Låt småttingarna flytta in först i husen. Sedan kan föräldrarna komma efter när dom suttit av sina lån.
Hindergårdsgatan ska det visst heta. Strålande fantasi!

Det är som Lägerhyddegatan som leder fram till densamma!Det här blir nåt extra! Ett minde mansion. Kul att se!
Men roligast är nog att man köpt musikpaviljongen. Jag har talat med damen. Dom vill ju t ex inte ha något bullerplank!! Utan växter istället.
Och takhöjden räcker för åskilliga experiment i den nya skolan.
Nytt mot äldre! En härlig estetisk fajt!
-------------------&------------------
Så har jag legat inne på sjukan i två dagar. Subileus. Inte Sibelius, som jag lyssnar mycket på nu. Med fortfarande droger kvar i kroppen. En morfinspruta, fyra morfintabletter,
fem sprutor Katogan. Plus rätt mycket Stesolid. Och Heminevrin.
Två dagar!
Man behövde inte operera.
Och nog klagade jag lite extra.
Så hem igår, glad i hågen. Jag mådde fint hela kvällen.
Klockan två på natten hade lite av skiten gått ut ur kroppen.
Och man blev galen.
Jag hackar gärna sönder min mamma till pyttipanna, för lite av drogen.
Men hon är död, och omöjlig att pressa pengar av.
Det var sann ironi det, jag har gott om pengar.
Dock skulle jag gärna köpa om jag hade kontakter.
Och om jag inte var så förtvivlat okriminell.
Därför starköl och lite benzo. Mot det bättre går det, dock!