-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

lördag, november 15, 2008

DET VAR DRAG I KVARNFORSEN IDAG!


Det går faktiskt att ta bilder med en enkel digitalkamera genom en kikare. I nödfall, alltså.
--------------&-------------

Jag ber Er,
kära vänner att reflektera över detta,
från SvD idag.

Jag ber er inse fildelningslagens otillräcklighet. Jag ger tusan i den komersiella delen. Det är klart att folk som skapar ska ha betalt! Men man måste hitta andra vägar. I en snar framtid kommer man att kunna lägga alla sina bilder, filmer och musik på en server. En sorts backup. Om jag ger några vänner lösenorden till (mina) platser på dessa servrar kommer man kunna använda mitt material. Streamat, alltså, när som helst. Ingen nedladdning.
Ska
man även jaga dettta får man t. ex. stifta en lag som förbjuder min gästande vän att använda datorn hemma hos mig. (För att spela upp eget eller kompisens material).
Om man försöker stoppa sådant blir det (för oss oldtimers) som om kompisen inte får låna mina CD, osv.
----PROF. MARIANNE LEVIN OM IPRED----