-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, september 12, 2008


Har läst och studerat bilderna, i en bok som heter GRÖN.
Den är skön. Man behandlar, ta mig tusan, allt som har med grönt att göra. Natur, politik, inredning, arkitektur, filosofi, geografi, kläder .......

-----------&-----------

Frankrikes finansminister tycker jag har sammanfattat våra problem på ett bra sätt. Vi måste bryta förlovningen med USA. (Där jag nu tycker uppriktigt synd om folket som måste betala bolånekrisen).
Vi i Europa får hitta en tredje väg. Precis som Sverige gjorde under kriget och det kalla kriget. Vi måste se mot Ryssland/Kina lika mycket som mot USA. Och varför inte mot Brasilien och Indien. Vara mångas vän.
Det är t ex meningslöst att bedriva ett propagandakrig mot ryssen när tyskarna närapå gått i förbund med densamme. Den här kontinentens stora problembarn heter England. Och vilka har dom slickat i röven? Vidare, Italien tar väl ingen på allvar längre!? Utom som fornminne.

Varför tjatar jag då om detta? Jo, jag gillar Sverige! Och jag vill att det ska finnas kvar välfärd och vettiga pensioner här.
Och framför allt måste det finnas kvar ett starkt Europa. Det är ju grannarna det gäller. Vad har vi med Illinois och Iowa att göra.
-------------&-------------
Så några kortisar om W.
Man går inte mot röd gubbe. No way! Även om ingen bil syns på en lång rak gata.
Och det fanns inga flickor eller tanter med huvudduk och enmanstält, som är så vanligt i Örebro. Fundera på det, ni!!
Få poliser såg jag till. Men det sägs att det finns en hel del som går omkring civilklädda. Och plötsligt visar fram leg och tillrättavisar. Sannolikt beväpnade.
.........
Alla unga var extremt vänliga och serviceminded. Tog man fram en karta dök det genast upp någon som ville visa. Dom frågade vart man skulle och vägledde!