-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, september 05, 2008


För mycket bilder?
Då ska jag skriva löptext. För det första är det ju kul att sidan tagit sig över 10.000 på tre år. Då jag satte en räknare.
Jag har fått en del förslag om bilder och text, länkad till någon/några speciella.... Alla får nobben.
Ett exempel är " om du sätter en länk till min klädfirma får du två trisslotter!!
Trisselottor!! Driver man med mig.
Men hon hade en dålig klädsajt.
Blev säkert kuggad på Handelshögskolan.
Nej, den här sidan ska vara ren från reklam.
------------&------------
Så till W. Jag bodde på fel sida av Wisla. Som jag så ofta bott på fel sida av floden i Paris. Och i Barcelona. Nej, det var en kuggfråga. B omgärdas av två små floder, men ingen går genom staden. Däremot har man en badstrand mitt i stan. Om B måste man läsa i Falcones "KATERDALEN VID HAVET"
ett nutida mästerverk.
---&---
Nå, vad gör jag då i W. Bland annat går jag runt på natten och kollar det hemlösa livet. Hur kul är det(på en skala ett till fem) att bo i en busskur instoppad i en IKEAkartong. Huvudet stack ut, men han fick rum och värme till kroppen. När jag hade suttit där ett tag vaknade han. "Ta det här, sa jag på god svenska, och gav honom alla växelmynt.

Annars var det inte mycket tiggare här. Några sa som det var: " jag dicker för mycket". Så fick han all växel. Dom håller fortfarande på med tioöringar och tjugofem-dito. Man får massor när man alltid betala med sedlar. Dom som sitter vid kyrkorna får aldrig något. Men det här tiggeriet var inte alls så pressande.
Inte som i Rom eller London. Där zigenarna kommer med döda eller halvdöda barn och sticker upp i ansiktet på en.
------------------
Vid en kvällstur träffade jag på två sovande i en portgång. Bredvid stod en neger och mådde mycket dåligt. Han försökte dricka men kroppen kastade tillbaka. Jag la ner växelpengar i hans ficka.
Inte långt därifrån låg den
total-armerade alkohol-kiosken. Vanliga glasrutor, med god insyn över varorna. Men krigstids-armerad till varje decimeter. Och så en liten glugg att handla i. Klockan var midnatt. Jag köpte två öl.
Så fick jag mera växelpengar att ge bort.