HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

tisdag, september 09, 2008


Få har utstått så mycket elände som Polen.
Mycket av det tidiga stod Sverige för (och självklart
säger jag att jag är norrman när jag är där).
Skämt åtsido.
Det senare vet vi att ryssar och tyskar stått för.
POLSK TIDSAXEL
-------------------&---------------

Denna makalösa kyrka började man bygga i slutet
av 1400-talet. Den utökades 1518-1533 för att sedan

nästan totalt förstöras av svenskarna 1655
Den återuppfördes i barockstil.


Var och en kan nog se mig stående där framme resonerande med två kulturtjänstemän. Medan min flickvän tar foton från bakgrunden.
-------------&------------
Jag lever på någon sorts mikro/makrostil när jag reser. Medelläget avskyr jag. Äter på de bästa ställena. Och i W ligger ambassadkvarteren centralt. Där käkar man bra och ifred. Bor gör jag numera i mellanklass. Har övergett den servila lyxen. På konserter går jag ofta.
Samtidigt vill jag gärna se botten också. Och ge lite pengar till dom utsatta. Är jag då inte rädd? Jo, det är man! Men jag är utbildad i närstrid. Och något sitter väl i. Men jag håller ansiktet borta. Blir det en hostning så kan man stå där med TBC.
Ofta tror man t. ex. att en utslagen är missbrukare. Det tror inte jag stämmer i Polen. De kan lika gärna vara retarderade.
Ger man pengar till en alkoholist springer denne genast iväg och köper sprit! Det tror jag inte heller. Han/hon behöver ett visst mått alkohol. Har vederbörande sedan pengar över köper man mat, så enkelt är det.