HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

fredag, augusti 29, 2008

Landet annorlunda!

Ordet stadsplan är inte att tänka på! Här är det de fria mut....,
förlåt,
marknadskrafterna som råder! Bredvid hemska ruiner, som till höger här, ligger det ett stort nyflott höghus!
Ett övergripande skönhetsråd finns inte.
Allt verkar bara vara selektivt.



Svårt med språket är det!
Och översättningar

till engelska är inte att tänka!
1 av 10 som är över 30 år kan engelska!


ETT SYNNERLIGEN KATOLSKT LAND,
OCH JAG, EN GAMMAL HEDNING,
KOMMER KANSKE ATT SLUTA SOM
KATOLIK.


---------------

Bredvid denna kyrka bor jag.

Och biktar mig dagligen. >>>>>>>>>>>>>



Landet är känt för sina fina hästar!

Det här är det grymmaste jag sett,
alla kategorier, en ensam flodhäst
i en liten bassäng. Tyvärr gick jag även på Zoo.
Jag menar att samtliga djur ska skjutas här. Eller transporteras till ett värdigt hägn i sitt land.

Geparder som max har 60 meter på sig att löpa.
Tigrar har mindre, men massor av kommunist-betong att umgås med.


GAMLA STADEN
ÄR EN VÄRLDSATTRAKTION

SOM JAG FINNER SLÅ STOCKHOLMS DITO MED HÄSTLÄNGDER