-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

söndag, augusti 24, 2008


Örebro gamla ridhus från 1861. Uppfört av Kronan, Byggt i en sorts medeltidsstil.
Som jag anser mindre lyckad. Men färgen, den härliga gula, som så ofta användes förr. (Som en parentes kan jag nämna att vi hade tre stycken dubbelt så stora ridhus på gamla K4)
LIGGER STRAX BAKOM
DETTA HUS

-------------------------------

Bilden till höger tål att studeras
ett tag. Jag har alltid med Ulf S i mina bilder
men det ska inte framträda tydligt. Här är det även latinska sentenser.
Nu skriver jag inget från Örebro mera på 10 dar. Vad nu det kan betyda!?

Minimalism a la Sundell