HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)

HEMSIDA (Från verkligheten och fantasin)
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, juni 18, 2008

Tåg


Jag är tågentusiast. De facto uppfödd med järnvägen nära mig, dagligen. Jag har bott i Krylbo och Hallsberg. Och min far var naturligtvis lokförare. Som liten pojke "jobbade" jag i lokstallet. Ibland åkte man med på loket. De små växlingsloken kunde ibland (när dom tog i för mycket) hoppa av spåret med framhjulen. Då backade man opp det med hjälp av grova brädor.
Och läskigt var det när man på Ma-loken öppnade
dörren till maskin under gång. Reläerna blixtrade och slog sina tunga distinkta slag.
-------
Här finner ni många svenska lok

------------&----------
Jag är även foto-freak och nu har det kommit en fotobok som slår alla andra med loklängder.
Trains av Franco Tanel
--------
Under min londontid gick jag ofta på SIENCE MUSEUM
Alltid klappande Rocket
innan jag gick vidare i detta megamuseum som räcker en livstid för den intresserade!