-----Från verkligheten och fantasin-----

-----Från verkligheten och fantasin-----
Från idévärlden. Den egentligt sanna, som ligger bortom tid och rum(enligt Platon) Och från verkligheten. Den flyktiga!!

onsdag, juni 04, 2008



Stockholm igår. "Vihartagitstudenten" terror. Värre än "alkajda" så jag drog till Valdemarsudde och filosoferade. Hälsade ordentligt på Nike eftersom jag senare skulle till Täby Galopp. Så in till stan igen och nu badade dom i Sergelfontänen. Jag står inte ut med unga, friska, glada människor.
-----
Täby gästades av Dettori,
Dettori2,
Dettori3
Ett levande helgon inom galoppen. En megastjärna. Och sympatisk verkar han också, alla fick prata. Om jag försökt skulle även min ringa person fått några vänliga/humoristiska svar.
Hans avsittningar efter vinst är
klassiska. Här en filmad snutt om hur det går till. Det är en prestation att flyga av en häst så där! Vidare var det sydamerikansk kväll. Härligt att skåda!
Fick ett fint leende av en donna, det värmer en gammal stackare.
-------
Spelet gick bra. Jag har känsla av att folk (som spelar) vet mindre om galopp än om trav. Inom galoppen träffar man ju även lite finare folk, som kan spendera pengar utan att ängslas. Sporten är kommunikation, kontakter och att synas i rätt kretsar. Travet ger pöbelsmak i mun, även kanske starkölssmak. Pga att det är svårt att stå ut med hästar som är påklädda som julgranar, vagnar som skramlar och kuskens fula dräkter (reklam).
Galoppen är ren fägring och ett minimum av attiraljer.